Feel English!

言葉から読み解くフィーリング

according to 〜 〜によると

《私の母によると、私は小さい頃、歌う🎶のが好きだったらしい…。》

*かつて〜だった、昔〜だった

used to 〜

*歌う

Sing 🎶 🎤

*好き

like

According to my mother, I used to like singing when I was a child.

Or

According to my mother, I liked singing when I was a child.

《私の父によると、私の弟は若い頃、天才だったらしい。》

*天才 
genius (ジーニアス)

According to my father, my brother was a genius when he was young.

yahoo!ニュースによると、台風が近づいているらしい。》

*近づいている
getting closer, coming closer

According to Yahoo! News, the typhoon is getting closer.

《天気予報によると、明日は雪が降る☃️❄️らしい。》

*天気予報 
Weather forecast

*雪が降る
Snow

According to the weather forecast, it will snow ⛄️ tomorrow.



Feel English!
がんばりましょう!